Aplikacja desktopowa
Ważne by sprawdzić zasoby sprzętowe.
- Wymagania minimalne i maksymalne.
- Co gdy używamy nie wspieranego sprzętu – karta graficzna.
- Zarządzanie plikami – tworzenie, edycja.
- Wsparcie dla kolejnych wersji systemu operacyjnego.
- Różne systemy operacyjne – Linux, OsX, Windows.
- Autozapis, gdy system nagle się zamknie – brak prądu.
Aplikacja mobilna
- Interfejs dotykowy – czy wszędzie działa.
- Łączność z internetem – czy wspiera zapis offline.
- Czy funkcje telefonu działają np.: podczas gry lub uruchomionej innej aplikacji.
- Uprawnienia dla aplikacji – np brak dostęp do aparatu gdy aplikacja go wymaga.
- Zmiana położenia – czy aplikacja wyświetla się prawidłowo w pionie i poziomie.
Tu jest ciekawy artykuł o testowaniu aplikacji mobilnych: link
Aplikacja webowa
- Wsparcie przeglądarek – czy aplikacja wspiera różne przeglądarki – Chrome, Safari, Edge.
- Zakładki – na ilu zakładkach może być aplikacja otwarta i czy wylogowanie w jednej powoduje wylogowanie we wszystkich.
- Wstecz i Odśwież – jak zachowa się aplikacja gdy użyjemy Wstecz w przeglądarce – np. mBank użyty na przeglądarce w telefonie po wylogowaniu i użyciu Wstecz, powodowało wyświetlenie konta bez konieczności logowania.
- Mamy dostęp do kodu, poprzez dev tools wbudowane w przeglądarki.
- Protokuł http i https – czy działa prawidłowo.
- Czy pola w formularzach są prawidłowo walidowane – również przed cross site injection.
- Rozdzielczość – większość aplikacji i stron jest responsywna ale zmiana wielkości okna, potrafi to skutecznie popsuć.
Aplikacja wbudowana
Dobrym przykładem urządzenia z takim systemem jest kamera GoPro starczej generacji. Dwa przyciski do obsługi, mały wyświetlacz by się poruszać.
- Przepływy stanów – czy przechodzenie przez menu jest logiczne i nie ma błędnych pętli.
- Czy łatwo się poruszać, używając tylko dwóch przycisków.
Najnowsze komentarze