Aplikacja desktopowa

Ważne by sprawdzić zasoby sprzętowe.

  • Wymagania minimalne i maksymalne.
  • Co gdy używamy nie wspieranego sprzętu – karta graficzna.
  • Zarządzanie plikami – tworzenie, edycja.
  • Wsparcie dla kolejnych wersji systemu operacyjnego.
  • Różne systemy operacyjne – Linux, OsX, Windows.
  • Autozapis, gdy system nagle się zamknie – brak prądu.

 

Aplikacja mobilna

 

  • Interfejs dotykowy – czy wszędzie działa. 
  • Łączność z internetem – czy wspiera zapis offline. 
  • Czy funkcje telefonu działają np.: podczas gry lub uruchomionej innej aplikacji. 
  • Uprawnienia dla aplikacji – np brak dostęp do aparatu gdy aplikacja go wymaga.
  • Zmiana położenia – czy aplikacja wyświetla się prawidłowo w pionie i poziomie.

Tu jest ciekawy artykuł o testowaniu aplikacji mobilnych: link

 

Aplikacja webowa

 

  • Wsparcie przeglądarek – czy aplikacja wspiera różne przeglądarki – Chrome, Safari, Edge.
  • Zakładki – na ilu zakładkach może być aplikacja otwarta i czy wylogowanie w jednej powoduje wylogowanie we wszystkich.
  • Wstecz i Odśwież – jak zachowa się aplikacja gdy użyjemy Wstecz w przeglądarce – np. mBank użyty na przeglądarce w telefonie po wylogowaniu i użyciu Wstecz, powodowało wyświetlenie konta bez konieczności logowania.
  • Mamy dostęp do kodu, poprzez dev tools wbudowane w przeglądarki.
  • Protokuł http i https – czy działa prawidłowo.
  • Czy pola w formularzach są prawidłowo walidowane – również przed cross site injection.
  • Rozdzielczość – większość aplikacji i stron jest responsywna ale zmiana wielkości okna, potrafi to skutecznie popsuć.
Aplikacja wbudowana

 Dobrym przykładem urządzenia z takim systemem jest kamera GoPro starczej generacji.  Dwa przyciski do obsługi, mały wyświetlacz by się poruszać.

  • Przepływy stanów – czy przechodzenie przez menu jest logiczne i nie ma błędnych pętli. 
  • Czy łatwo się poruszać, używając tylko dwóch przycisków.